2014. augusztus 20. Városnap Biztonsági terv

2014. augusztus 14. csütörtök, 11:38
Nyomtatás

BIZTONSÁGI TERV

MÁNDOK „VÁROSNAP”

2014

 

A RENDEZVÉNY HELYSZÍNE: HRSZ:0172/3 Mándok Nyárfás

utca vége.

 

A RENDEZVÉNY IDŐPONTJA:

2014. augusztus 20. (szerda) 1000 – tól – 2230 -ig, közben 22,00-kor

tüzijáték

 

A FELELŐS SZERVEZŐ NEVE:

MÁNDOK VÁROS POLGÁRMESTERI HIVATALA

4644 Mándok, Ady Endre út 1.

Felelős vezető: Pekó László polgármester

                   Kapcsolattartó: Lucski Lajos főszervező

 

A rendezvény tartalmi leírása és forgatókönyve:

Mándok városban évek óta megrendezésre kerül a „Városnap „ rendezvény, mely szórakozási, kikapcsolódási lehetőséget kínál kicsiknek-nagyoknak, bemutatkozási lehetőséget biztosít kereskedőknek, népművészeknek, fellépőknek stb.

A helyszíneken kulturális műsorok, vidámpark, vásározók, kézművesek, hagyományőrző és modern csoportok kulturális kavalkádja élmény dús kikapcsolódással szolgál.

                       

a) A rendezvény helyszínének alaprajza, megközelíthetősége, befogadóképessége és a rendezvény területére történő belépés és eltávozás rendje:

A várható látogatottság, a rendezvény befogadóképessége: 1500 fő

A rendezvény szervezői szerint és az előző évek tapasztalatai alapján a hely jelenlegi állapotában és a közönség várható összetétele nem tartalmaz olyan veszélyforrást, amely a rendezvény közönségének testi épségét, illetve életét veszélyeztetné.

Rendkívüli időjárás esetén a közönség ideiglenes elhelyezése, befogadása a Művelődési Központ és az. Általános Iskola helyiségeiben biztosított.

A közönség veszélyhelyzeti tájékoztatása a rendezvény hangosító eszközein keresztül biztosított.

Az. Általános Iskola pontos címe:      Mándok, Szent István tér 3.

Művelődési Központ pontos címe:         Mándok, Szent István tér 3.

 

A beléptetést a vendégek várható létszámától függően minimum 2 fő és   maximum 4 fő polgárőr végzi, a polgárőrök mellett 1-1 fő vendégkísérő is segíti a feladatukat.

A beléptetők feladata a beléptetés során megakadályozni, hogy a rendezvény   területére, szúró-vágó vagy egyéb más, közrendre, közbiztonságra veszélyt jelentő eszköz bekerüljön.

 

A beléptetést végzők a beléptetés során kiszűrik az erősen ittas vagy bódult állapotban érkező vendégeket, ezektől a személyektől a rendezvényre való belépés jogát megtagadhatják.

A rendezvény területéről való eltávozás a Nyárfás út, illetve Komoró felé vezető földút út irányában   a polgárőrség, valamint a szervezői személyzet irányításával lehetséges.

 

A rendezvényről távozó vendégek kijutását a polgárőrség tagjai segítik.
Gépkocsi parkolóként a stadion mögötti parkoló, valamint a környező utcák szolgálnak, a parkolás rendjét – szükség esetén – a polgárőrség tagjai biztosítják.

 

A parkoláskor figyelni kell arra, hogy a föld feletti tűzcsap ne legyen eltorlaszolva!

b) A rendezvény baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére   vonatkozó kiürítési terve:

A fenti események esetleges bekövetkeztének alkalmával a rendezvény polgárőrség vezetője, miután meggyőződött a kialakult vészhelyzet valódiságáról és annak fokáról, elrendelheti a rendezvény területének részben, vagy egészben történő kiürítését.

A kiürítés a Nyárfás utca, illetve Komoró felé vezető földút út irányában történhet, a polgárőrség, valamint a szervezői személyzet irányításával, a helyszínrajzon zöld színű nyilakkal megjelölt menekítési útvonalakon.

A rendezvény biztosításában közreműködők oktatásban részesülnek vészhelyzetek kialakulásának megelőzésére, vagy az esetlegesen kialakult vészhelyzetekben való közreműködésre.

Vészhelyzet esetén a polgárőrség tagjai saját rádión történő kommunikációt végeznek.
A főbejáratnál felállított őrök a kijáratokat a lehető legrövidebb időn belül akadálymentesítik, a rendezvényről távozó közönséget azokon keresztül a közterületre irányítják.

A rendezvény belső területén feladatot ellátó polgárőrök (mozgó járőrök, felállított őrök) a rendezvény szervező utasítására a lehető legrövidebb időn belül megjelennek a gyülekező helyen, majd az ott kapott, illetőleg a már előzetesen elhangzott utasítások szerint jár el. (tájékoztatják a közönséget a legközelebb lévő kijárat helyéről, irányításukkal segítik a rendezvényen résztvevőket a rendezvény területéről való biztonságos kijutásban.)

c-d) A biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők létszáma, tevékenységének leírása:

A rendezvény helyszínén :

 

 

 

 

 

 

Tűzvédelmi előírások:

 

A tüzelő berendezés felügyelet nélküli használatának tilalmára,

(ezt a feladatot szakmai képesítéssel rendelkező villanyszerelője látja el)

 

A BIZTONSÁG VEZETŐK :

 

Pekó László polgármester

Kapcsolattartó: Lucski Lajos                           

Lázár István polgárőr parancsnok

                  

A rendezvény biztosításában közreműködő polgárőrök elméleti és gyakorlati oktatásban részesülnek - kiemelt figyelmet fordítva a helyszín sajátosságaira - a vészhelyzetek kialakulásának megelőzésére, az esetlegesen kialakult vészhelyzetekben való hathatós közreműködésre, különös tekintettel az emberi élet és testi épség megóvására.

Ezen tevékenység egyik legfőbb szempontja a helyszínen lévő mentő (eset kocsi) - és egészségügyi szolgálattal, a helyszínen lévő szervekkel és szervezői gárdával való folyamatos kapcsolattartás és együttműködés.

Beléptető őrök:

Létszámuk a rendezvény várható látogatottságától függően változik, minimum 2fő és maximum 4 fő polgárőr.

A beléptetést végzők rádió összeköttetésben állnak a mozgó őrökkel, valamint a rendezvény szervezőjével.

Feladatuk a vendégek belépésre jogosultságának ellenőrzése, közrendre, közbiztonságra veszélyt jelentő eszközök, tárgyak, valamint a rendező által meghatározott (máshol vásárolt italok, élelmiszerek) dolgok rendezvény területére történő bevitelének megakadályozása.

A beléptetést végzők a beléptetés során kiszűrik még az erősen ittas vagy bódult állapotban érkező vendégeket. Ezektől a személyektől a rendezvényre való belépés jogát megtagadhatják.

Mozgó járőr:

Egy járőr minden esetben két fő személyből áll, és a rendezvény területén belül lát el rendfenntartói és megelőzési feladatokat.

Rádió összeköttetésben áll a beléptető őrökkel, valamint telefonon a polgárőrség vezetőjével. Szükség esetén a rendezvény bármely pontjára irányítható. Feladata az élet és testi épség védelme, személy és vagyon elleni bűncselekmények elkövetésének megelőzése, megakadályozása.

A rendezvény területén esetlegesen kialakuló rendbontások megelőzése, megakadályozása, a rendbontó személyek rendezvény területéről való eltávolítása, szükség esetén, a rendőri intézkedés megkezdéséig ezen személyek helyszínen való visszatartása.

Feladatai közé tartozik még a rendezvény területén jogosulatlanul tartózkodó személyek kiszűrése.

Esetleges intézkedéséről köteles tájékoztatni a rendezvény szervezőjét.

A mozgó járőr létszámát, mozgási területét, a látogatottságától függően, illetve egyéni igények szerint határozzuk meg.

A VIP vendégek érkezésekor és a színpadi programtól függő jelentősebb         létszámnövekedés esetén a polgárőrök mellett a rendőrség tagjai is részt vesznek a biztosításban.

e) Egészségügyi biztosítás:

A rendezvény helyszínén egészségügyi szolgálat (esetkocsi) lesz biztosítva .

A rendezvény helyszínén lévő egészségügyi szolgálat valamint a polgárőrség telefonos kapcsolatban vannak egymással.

 

f) Az Országos Meteorológiai szolgálat előrejelzése:

Az Országos Meteorológia Szolgálat aktuális előrejelzését a rendezvény szervezője beszerzi, és a rendezvény helyszínén tartja.

A polgárőrség létszámát, valamint az egészségügyi biztosítás fokát, a polgárőrség vezetőjével egyeztetve, az előrejelzéshez mérten alakítja.

 

Mándok, 2014.07.02.

 

                                                   Pekó László

                                                      polgármester

                                                                                           

 

 

 

Mellékletek:

 

1.sz. Helyszínrajz

2.sz. Meteorológiai Biztonsági Terv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     2. sz. melléklet

 

METEOROLÓGIAI BIZTOSÍTÁSI TERV

MÁNDOK „VÁROSNAP”

2014

2014. augusztus20. (szerda) 1000 – tól – 2230 -ig.

A terv célja: a veszélyes időjárási hatások következtében előálló katasztrófa helyzetek megelőzése

Döntésekre jogosult személyek: a kialakuló különféle veszélyhelyzetek során a döntések meghozatalára (rendezvény elmaradása, folyamatban lévő előadások leállítása ) jogosult személyek : szervezők, polgárőrség

A RENDEZVÉNY HELYSZÍNE:

Az edzői futballpálya 1000 – órától 2230 – óráig, közben 2200- órától tűzijáték.

A rendezvény tervezett kezdete és vége:

2014. augusztus 20. (szerda) 1000 – tól - 2230 -ig.

 

A biztosítási terv kiterjed a meteorológiai tájékoztatásra és biztosításra.

A rendezvény során bekövetkezett különféle veszélyhelyzetek esetén a helyszín-rajzon is jelölésre kerültek a menekülési útvonalak.

A menekülési útvonalakat a rendezvény helyszín, sátor, színpad nem akadályozza.

Olyan veszélyhelyzet esetére, amikor esetlegesen az épületekbe kell menekülni, minden intézmény ajtaja nyitva lesz tartva a rendezvény ideje alatt.

 

RIASZTÁS VÁZLATA

Rendezvény biztosításában közreműködő szervezetek:

 

Polgármesteri Hivatal:

Feladatai: -   a védőlétesítmények, befogadó helyek nyitva                                        tartásának megszervezése,

-         a rendezvény villamos energia ellátásának azonnali megszüntetésének biztosítása (áramtalanítás),

-         tömegtájékoztatás,

-         sérült, elsősegélynyújtó hely biztosítása,

 

                   Felelős: Pekó László polgármester Tel.: 06/30/555-7843

                                                                                                                                                                

Mándok Polgárőr Egyesület

                   Felelős: Lázár István             Tel.: 06/30/915-6937    

                Feladata:a rendezvény biztosítása saját terve szerint

 

Orvosi Ügyelet:   COR-LUX BT 4600 Kisvárda Dózsa Gy. u. 1. sz.

                   Felelős: Veres István 06/70/314-1632                                                                    

                     Feladata:-a rendezvény biztosítása szerződés szerint

                        -az egészségügyi feladatok feltételeinek biztosítása szakképzett                       személyzettel, eset kocsival

 

POLIS-GUARD Biztonsági Szolgáltató KFT 3543 Miskolc Árpád u. 8. sz          

                     Felelős: Horváth József biztonsági vezető 06/70/631-2026

   Feladata:- a színpad biztosítása a rendezvény ideje alatt

Szabolcs- Szatmár Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Kisvárda Katasztrófavédelmi Kirendeltség

Telefon 06/45/420-420   105         

Feladata : a rendezvény biztosítása saját terveik szerint

 

Rendezvény biztosítását végző szervezetek vezetési pontjának helye: Futball pálya jegypénztár épülete

 

Rendezvény biztosítását végző szervezetek vezetési pontja, működésének ideje:     2014. augusztus 20-án   10,00 órától

                       2014. augusztus 20-án   22,30 óráig

                                                                                                                                    

A rendezvény kezdetekor a polgárőrök és rendezői személyzet tagjai megkapják a kölcsönös telefonos elérhetőségeket.

 

A METEOROLÓGIA RIASZTÁS RENDJE:

 

A meteorológiai riasztás jelzéseit a rendezvény:

 

 

A rendezvény ideje alatt a polgármesteri hivatal egy alkalmazottja telefon és számítógép mellett ügyeletet tart.

 

A rendezvényért felelős személy a rendelkezésre álló információk szerint DÖNT a rendezvény elhalasztásáról vagy a már folyamatban lévő előadás stb. megszakításáról.

A döntést követően megkezdi annak végrehajtását és értesíti a biztosításban részt vevő szerveket illetve gondoskodik a jelenlévők tájékoztatásáról olyan megfogalmazású szöveggel, mely a pánikhatást minimálisra csökkenti.

A résztvevők riasztása hangos bemondón, színpadi hangosításon keresztül történik.

 

A rendezvényért felelő személy és a rendezvényt szervező, irányító csoport a rendezvény időtartama alatt 10.00 órától 24.00 óráig a rendezvény helyszínén tartózkodik.

 

Mándok, 2014.07.02.

 

                                                               …………………………………..

                                                                            Pekó László

                                                                          Polgármester